عملکرد مغز خود را با تماشای یک فیلم3D افزایش دهید

قالب گراف - مرجع قالب و گرافیک بلاگ دیزاین - سامانه طراحی سایت
تبلیغات
  • نویسنده :
  • شنبه 02 خرداد 1394 ساعت:
  • بازدید: 68
  • به یاد داریم که فیلم های 3D سال ها پیش در زمان انتشار Avatar شهرت بسیاری یافته و سرو صدای زیادی راه انداختند؟ امروزه نیز فیلم های پر متقاضی و محبوبی در این حیطه به اکران گذاشته می شوند که هنوز جایگاه ویژه ای در نظر بینندگان دارند. اگرچه بعضی ها معتقدند فیلم 3D تاثیرات مثبتی نداشته و ارزش چندانی برای دیدن ندارند اما هنوز تحقیقاتی در این زمینه وجود دارد که تماشای یک فیلم 3D را برایمان لذت بخش کرده و به ما آرامش خاطر از حیث حفظ سلامتیمان می دهد. می پرسید چگونه؟! الان خدمتتان عرض می کنم… در ادامه همراه باشید.

     

    نتیجه ی تحقیقات به عمل آمده در این زمینه این ادعا را ثابت می کند که تماشای فیلم 3D قدرت ذهن را افزایش داده  و به قوی تر شدن عملکرد مغز کمک می کند. محققان ثابت کرده اند آگاهی و پردازش مغز بینندگان فیلم 3D پس از تماشای این فیلم پیشرفت چشمگیری داشته است. این فرآیند که برای پرورش ذهن و قدرت مغز سودمند و مفید است مانند زمانی است که مغز ما در بازی های فکری جذاب به شدت غرق شده باشد . این نتایج نشان میدهد که تماشای این فیلم ها به بهبود قدرت پردازش ذهنی بینندگان تا 23% کمک می کند که این رقم بسیار شگفت انگیز است!

    این تحقیقات و یافته ها توسط سازمان های Vue cinema  و RealD study حمایت شده اند پس نباید از این یافته ها متعجب شد و آن ها را بی پایه و اساس دانست. شاید این موضوع که این آمار و ارقام چگونه و بر چه مبنایی به دست آمده اند فکر شما را کمی مشغول کرده باشد. به سبب شفاف سازی باید بگوییم که از بیش از 100 نفر از مردم عادی آزمون هایی گرفته شده که در این آزمون ها از آن ها خواسته شد تا یک فیلم 3D به مدت 30 دقیقه را تماشا کنند. در نتیجه ی این آزمون علاوه بر اینکه قدرت ذهنی افراد پیشرفت قابل توجهی داشت سرعت عکس العمل افراد مورد آزمایش قرار گرفته نیز تا 11% افزایش یافته بود این در حالی است که افرادی که فیلم های 2D مشابه با همان فیلم های  3Dرا تماشا کرده بودند تنها 2% از عملکرد ذهنی آن ها افزایش یافته بود.

    این پژوهش ها برتری فیلم های 3D نسبت به 2D را به اثبات می رسانند و به همین جهت است که می توان تماشای یک فیلم 3D را برای گنجاندن در برنامه اوقات فراغت در کنار خانواده توصیه کرد.

    نظرشما درباره ی این موضوع چیست؟چطور می توانیم از این مزایا در راستای سازنده و هدفمند استفاده کنیم؟آیا استفاده از فیلم 3D برای آموزش در مدارس پیشنهاد مناسبی نیست؟

    دسته بندی : اخبار متفرقه,
    مطالب مرتبط
    بخش نظرات این مطلب

    کد امنیتی رفرش
    castpic@ جدیدترین عکسهای بازیگران را در تلگرام با ما دنبال کنید